Журналистътъ Миленъ Цвѣтковъ загина, жертва на катастрофа
Чете се за 4 минути
На Великдень Цвѣтковъ бѣше пометенъ отъ джипъ, докато чакаше на червенъ свѣтофаръ. Шофьорътъ е 22-годишенъ.
На 19 априлъ въ жестока катастрофа загина журналистътъ Миленъ Цвѣтковъ. Докато е изчаквалъ на червенъ свѣтофаръ, автомобилътъ му бѣше пометенъ на кръстовище отъ мощенъ джипъ „Ауди Q7“, който го е връхлетѣлъ отзадъ безъ слѣди отъ спираченъ пѫть. По информация на СДВР шофьорътъ е 22-годишенъ и е ималъ двама спѫтници. Направенъ му е билъ тестъ за наркотици, който е положителенъ. Зам.-ректорътъ на ТУ и прѣдседатель на Съюза на автотехническитѣ експерти проф. Карапетковъ коментира, че споредъ първоначалнитѣ данни отъ катастрофата може да се направи обосновано прѣдположение, че ускорение около 13 пѫти по-голѣмо отъ земното ускорение е погубило Цвѣтковъ.
По разпореждане на гл. прокуроръ Иванъ Гешевъ, разслѣдването въ Софийска градска прокуратура е подъ специаленъ надзоръ на Върховна касационна прокуратура. Първоначално на шофьора Кристианъ Николовъ бѣше повдигнато обвинение за убийство по непрѣдпазливость, като нaĸaзaниeтo, пpѣдвидeнo пo Hаказателния кодексъ e oтъ 3 дo 15 гoдини лишaвaнe oтъ cвoбoдa. По-късно обвинението бѣше промѣнено на умишлено, като срокътъ на наказанието се увеличава значително.
Спѫтницитѣ на Кристианъ Николовъ - синътъ на депутата отъ Герб Лѫчезаръ Иванов, Георги Ивановъ, и Симона Цвѣткова, приятелка на шофьора, сѫщо сѫ привлѣчени къмъ наказателна отговорность. Обвинени сѫ, че съзнателно сѫ „затаили истина по отношение на станали имъ извѣстни факти и обстоятелства, свързани съ прѣдмета на доказване по друго наказателно производство“.
МАЙКАТА НА ШОФЬОРА – ШЕФЪ НА „ВИНПРОМЪ - КАРНОБАТЪ“
Майката на шофьора сѫщо е съ обвинение, а Икономическа полиция провѣрява произхода на срѣдствата, съ които е купенъ джипътъ. Интересното е, че майката, Десислава Пешева, е съдружникъ на алкохолния босъ Миню Стайковъ и е изпълнителенъ директоръ на „Винпромъ - Карнобатъ“. Фирмата ѝ е кандидатствала по европрограми и е била одобрена, въпрѣки че отъ 2009 г. до настоящия моментъ нѣма публикуванъ нито единъ счетоводенъ отчетъ. По информация на разслѣдващия сайтъ „Биволъ“, самото финансиране отъ Държавенъ фондъ земедѣлие сѫщо е спорно, защото отъ документитѣ, които тѣ публикуваха е видно, че става въпросъ за свързани лица, които обаче сѫ декларирали, че нѣматъ нищо общо помежду си.
БНТ съобщи за още една катастрофа съ сѫщия автомобилъ, отпрѣди три години. По врѣме на нея има причинена срѣдна тѣлесна поврѣда. За нея на сѫдъ е прѣдадена майката на Кристианъ Николовъ – Десислава Пешева. Нейната наказателна отговорность е замѣнена заради чистото ѝ сѫдебно минало съ административна санкция – глоба. Съмнѣнията на разслѣдващитѣ сѫ, че тогава Пешева е поела отговорность за катастрофа, която е причинена отъ сина ѝ Кристианъ. По тази причина Върховната касационна прокуратура изземва и това вече приключило дело, и ако събере достатъчно доказателства, е възможно да го възобнови.
ДРОГИРАНЪ И ЗАСНЕТЪ ДА МИНАВА НА ЧЕРВЕНО
Въ интернетъ пространството бѣше публикуванъ и клипъ за шофьори-нарушители въ София, отъ който е видно, че сѫщиятъ джипъ прѣзъ януари тази година минава на червени светофари въ района на НДК. За съжаление този клипъ не е обработенъ и регистриранъ отъ КАТ.
Къмъ този моментъ обвинениятъ Кристианъ Николовъ остава въ ареста съ най-тежката мѣрка „задържане подъ стража“. По дѣлото сѫ приложени двѣ експертизи, споредъ които обвиняемиятъ е приелъ едноврѣменно четири различни упойващи вещества – амфетаминъ, марихуана, кокаинъ и лексотанъ.
ВЛАСТЬТА БЕЗДѢЙСТВА
Въ социалнитѣ мрѣжи бѣха публикувани видеозаписи отъ катастрофата. Обществото остана потресено, защото видѣ истинска екзекуция и какъ още шестима нищо неподозиращи пѣшеходци се спасяватъ „на косъмъ“ отъ смъртьта. Най-ужасяващото въ тази трагедия е, че отново, за пореденъ пѫть, Системата уби. Миленъ Цвѣтковъ загина отъ това, срѣщу което се борѣше прѣзъ цѣлия си съзнателенъ животъ - неспазването на правилата и прикриването на истината. Заради правото да пита свободно и да говори истината, Цвѣтковъ бѣше „убиванъ“ нѣколко пѫти професионално. Системата безжалостно го мачкаше, изхвърляше, уволняваше и спираше. А на Великдень бѣше убитъ физически отъ шофьоръ-рецидивистъ, който обаче е ненаказанъ отъ Системата - дали заради умишлено прикриване или обикновена чиновническа мърлявщина? Ако правилата въ България се спазваха, може би нѣмаше да се шири мантрата, че справедливость нѣма или че тя е на страната на богатитѣ, които могатъ да си я купятъ.
Тази катастрофа за пореденъ пѫть извади на показъ неспособностьта и неадекватностьта на управляващитѣ да се справятъ съ войната по пѫтищата. Липсва ефективенъ контролъ. Необяснимо е защо КАТ, като контроленъ органъ, не настоява за спѣшно въвеждане на система за скоростно заснемане, за да бѫдатъ нарушителитѣ на пѫтя глобявани своеврѣменнно? Мегаструктурата МВР усвоява огромни бюджети, а не отдѣля срѣдства за дигитализация и модернизация на работата си. Говори се за успѣшна борба съ контрабандата и наркотрафика, а нѣма ефективни присѫди и на всѣки ѫгълъ можешъ необезпокоявано да си купишъ дрога. Управляващитѣ не могатъ да се прѣборятъ и съ нелегалния пазаръ на шофьорски книжки, а резултатътъ е, че по пѫтищата се движатъ опасно неграмотни шофьори-камикадзета.
Обществото очаква отговоритѣ на властьта.